|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Anhelius
Administrator
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 502 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 11:11, 05 Maj 2008 |
|
Na podstawie ostatnich przemyslen chce wprowadzic dwie niepisane zasady do mechaniki D&D:
Ataki fizyczne: Jesli na kosci wypadnie naturalne trafienie krytyczne, gracz powtarza rzut, jesli trafi to jest wtedy krytyk, a wtedy powtarza znowu rzut, i jesli znowu wypadnie na kosci naturalny kryty, to cel, nie wazne ile ma zycia, zostaje natychmiast zabity. Nie dotyczy to stworow odpornych na trafienia krytyczne np. szkielety, zombie czy cienie.
Ataki magiczne: Kazda postac, ktora rzuca czary ma szanse na trafienie krytyczne. Nie dotyczy to stworow odpornych na trafienia krytyczne np. szkielety, zombie czy cienie. Obrazenia sa trzy razy wieksze, a klatwy/blogoslawienstwa maja trzykrotnie wieksze dzialanie:
- Postac do 5 poziomu ma zakres krytyczny tylko na 20.
- Postac do 10 poziomu ma zakres krytyczny 19-20.
- Postac do 15 poziomu ma zakres krytyczny 18-20.
- Postac do 20 poziomu ma zakres krytyczny 17-20.
- Kazde nastepne 5 poziomow postaci sprawia, ze zakres rosnie o 1 oczko, az do naturalnego wyniku 2, bo 1 jest rownoznaczne z fatalna porazka.
Dlaczego tak zrobilem?
Bo w D&D klasy wojownicze sa na wyzszych poziomach praktycznie niepokonani. Na 20 poziomie wojownik ma 5 atakow fizycznych na runde, a mag ciagle moze tylko rzucic 1 czar na runde (chyba, ze ma atut, ktory mu pozwala na rzucenie bodajze az dwoch czarow na runde). Magowi tez rosna ataki na runde, ale to tyczy sie tylko atakow fizycznych, a magowie rzadko bija z fizycznosci, tylko z magii. Postanowilem to troche zbalansowac. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Anhelius dnia Pon 11:13, 05 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|